fredag 24 september 2010

LKG-barn, eller barn med LKG?

För mig är detta en otroligt stor skillnad.
Att säga LKG-barn, känns nervärderande och jag blir arg och ledsen bara jag tänker på det.
Alva har LKG, alltså är hon ett barn med LKG. Att säga att hon vore ett LKG-barn vore som att säga att det är det enda hon är.
Hon är en person, en bebis som vilken annan och att hon har LKG innebär inte att hon skall bli igenkänd för endast detta.
Hon ska bli igenkänd för den hon ÄR, som person. Trots sin ringa ålder så har hon redan utvecklat en underbar personlighet. Hennes gurglande, pratande och skrattande värmer varenda hjärta!

Ännu värre är kommentarerna om att "hon kommer bli så fin". Vaddå kommer?! Hon är redan fin, underbar och vacker! Hon är unik!

Jag är trött på att man säger LKG-barn! Tänk efter före! That's just my two cents...

1 kommentar:

  1. Hon ÄR världens finaste!! Hon värmer i våra hjärtan och vi ser henne för den hon är. Alva. Sen att ytliga människor inte ser förbi det är deras förlust. Jag vill bara säga att vi tänker aldrig på Alva med LKG, det är bara Alva :)

    SvaraRadera