måndag 16 augusti 2010

Njut, tiden går fort..

Nu förstår jag vad alla menar med "njut av bebistiden, det går fort"
Alva har vuxit så otroligt mycket på sistone! Hon började för någon månad sen med att le lite smått, detta har nu utvecklats till riktigt stora leenden så fort leker och pratar med henne.
Att se att hon känner igen mig, sin mamma, och skiner upp i ett stort leende är en helt fantastisk känsla!

Hon har även lärt sig rulla från rygg till sida, samt från sida till rygg. Dröjer nog inte länge innan hon klarar av att ta sig runt på mage!

Att hon var stark i sin nacke märkte vi redan på förlossningen, det första hon gjorde när hon kom upp på min mage var att lyfta upp huvudet och kolla på mig. Underbart! Hon kan hålla upp sitt huvud helt själv, och hon har även otroligt starka ben! Hon står upp och vi behöver bara hålla henne i händerna så klarar hon det galant.

Tiden går verkligen otroligt fort. I helgen var vi på bröllop och träffade då en 2 veckors bebis, hon var så liten! Och direkt kände jag att Alva aldrig har varit så liten, men det har hon ju! I våra ögon är hon fortfarande ett spädbarn, men nu såg vi verkligen att hon börjar bli en riktigt rultig liten bebis : )

Vi ser fram emot vad nästa steg kan tänkas bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar