måndag 19 juli 2010

Mamma älskar dig

Tänk vad tiden går fort! Vår lilla Alva är redan 1 månad. Vart sprang tiden iväg?
Det är ofattbart hur snabbt man kan älska en person. Den kärlek vi känner för vår lilla skruttis är obeskrivlig och så stark. Varje dag, varje kväll, så viskar jag i hennes öra att jag älskar henne. Vi skulle offra våra liv, för henne. Hon är det dyrbaraste vi har och det vi aldrig vill leva utan. Vad gjorde vi egentligen innan vi fick barn?

Den senaste tiden har jag tänkt väldigt mycket på mamma. Det är oundvikligt såklart. Varje dag tänker jag på henne, och saknaden är enorm. Men något ändrades när Alva föddes. Saknaden blev annorlunda. Att få sitt första barn, och inte ha sin egen mamma att rådfråga, och vid sin sida är otroligt svårt. Jag saknar hennes stöd, att kunna ringa henne när man är orolig för något, eller för att bara prata.
Mamma rycktes ifrån oss alldeles för snabbt, det var inte rättvist. Men livet är inte rättvist, och livet blir inte alltid som man tänkt sig. Även om smärtan värker och hennes bortgång har lämnat ett hål i mitt hjärta, så måste vi lära oss att gå vidare, ett steg i taget..
Jag vet om att mamma finns där, och tittar ner på mig och min familj. Jag vet att hon är stolt och att hon älskar oss. Det som gör mig så ledsen, är att hon inte fick chansen att lära känna Alva, att få skämma bort sitt barnbarn med ofantligt mycket kärlek.
Mami - Saknaden är enorm, och ingenting kan någonsin ersätta dig.
"Sorgen kommer man aldrig ifrån, men det värkande hålet värker lite mindre ibland. Ärren läker fint men kliar. Och med tiden lär man sig leva med smärtan och glädjen sida vid sida.."

Jag är så stolt över min pappa, han är så stark och så underbar på alla sätt och vis. Han är vår skyddsängel, han vakar över oss och bryr sig om oss. Han är min förebild, jag älskar dig papi!

Vi har en ägodel, som vi värderar högt. Mamma hann göra klart babytäcket som hon planerade att ge till Alva. Detta ting, betyder allt för mig. Hennes kärlek för sitt då ofödda barnbarn visar sig i det hårda arbete och de många timmar som hon la ner på detta. Tack Mami!



Jag hoppas att jag kommer få vara med Alva genom livets stora ögonblick. Hennes första skoldag, första pojkvännen, förlovning, giftermål och barn. Jag vill alltid finnas vid hennes sida, och ge henne all den kärlek som hon förtjänar.
Alva, mamma älskar dig.

4 kommentarer:

  1. Ååh, vilket fint inlägg!
    Stor kram till er!

    SvaraRadera
  2. Så fint du skriver! Alla vi mammor vet precis hur du känner för din lilla goding! Man kan inte förstå innan man fått barn hur man kan älska någon så mkt efter så kort tid!
    Jag är så imponerad av dig, du har gått igenom mkt och är ändå så positiv!
    Alva har verkligen en bra förebild i dig! :-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Blir så rörd av ert fina inlägg,ni kommer att bli världens bästa föräldrar! kram pappa

    SvaraRadera
  4. Vad fint du skriver, vännen!! Sitter här med gråten i halsen. Du är så otroligt stark!

    Massa kramar

    SvaraRadera