fredag 23 juli 2010

Alva & Tant Tina

I söndags var vi bjudna till Cina i Varberg på grillning.
Cina & jag gick i gymnasiet tillsammans och 3 av våra andra gymnasievänner skulle också närvara. Varav en av dessa var min älskade Tina.

Tina är min bästa vän, min hjärtevän och jag älskar henne så mycket. Trots att vi inte setts på 1 år så var det som vanligt mellan oss, så som det skall vara med äkta vänner.

Detta var första gången hon träffade Alva, och det var kärlek vid första ögonkastet.
Alva inledde sin relation med Tina genom att kräkas på henne. Helt rätt! Hon ville ju ge älskade Tant Tina lite av sin egen doft ;) Större delen av kvällen tillbringades i Tinas famn, när hon inte ville ha mat dvs. För då var det mamma som gällde.

Det är så skönt att se att folks reaktioner på Alvas LKG inte alls är som jag trodde att det skulle vara. Hon behandlas som vilken bebis som helst, och det känns underbart. För hon är ju en helt fantastisk bebbe med en stor personlighet :)

Vi hade en otroligt trevlig kväll med tjejerna :) Och Cinas son, Lucas såklart! Han var herren i huset :) Vi åt god grillad mat, sallad och potatis. Och till efterätt fick vi jordgubbar med glass och chokladsås. Mums!
Alva var på sitt allra bästa humör hela kvällen :) Hon åt bra, och var inte gnällig. Supersnäll helt enkelt, men det brukar hon ju vara :)
Tack Cina för en fantastiskt kväll : )

I augusti ska vi ner och hälsa på Tant Tina igen, jag tror Alva längtar lika mycket som jag gör :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar