onsdag 21 juli 2010

Historien bakom Alvas namn

Alva kommer att döpas efter familjemedlemmar till både mig och Micke.
Hennes fullständiga namn är Alva Stina Gulli.

Alva, som är hennes tilltalsnamn kommer efter min farmor. Hon dog innan jag föddes så jag har aldrig träffat henne, men hon hade en önskan till min mor&far att om det blev en flicka, skulle hon heta Elizabeth. Sagt & gjort!

Stina är efter min älskade mamma, Christina. Hon kallade sig själv för Stina och av folk i sin omgivning. Jag vet att hon hade tyckt om det och känt sig hedrad. Vi visar vår kärlek, genom att ge vår dotter hennes namn, på detta vis finns hennes mormor alltid med henne.

Sist men inte minst, har vi Gulli. Gulli kommer från Mickes farmor. Hon är en fantastiskt stark och inspirerande kvinna! Så ödmjuk och generös. Vi känner sådan kärlek för henne, och hon betyder så mycket för oss alla, men inte minst för Micke.

Alva Stina Gulli, välkommen till världen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar